Pages

Rabu, 16 Julai 2014

SEBARKAN DEMI SAUDARAMU DI MESIR!

SEBARKAN DEMI SAUDARAMU DI MESIR!

PERKEMBANGAN TERKINI MESIR - khutbah oleh Sy. Amir Hossein, ahli parlimen parti Islam Ikhwanul Muslimin (IM) pimpinan Dr Morsi (yg telah digulingkan oleh tentera alSisi) selepas solat Jumaat Masjid at Taqwa, pekan Batu Enam, Kuala Terengganu pada 11 Julai 2014.

Intipati mesej beliau:

Sebenarnya bukan IM yang diserang di Mesir, tetapi Islam itu sendiri! Buktinya, baru ini beribu-ribu sticker yg ditampal di masjid2 dan kereta2 yang tertulis mesej "Sudahkah Anda Berselawat Kepada Nabi s.a.w. Hari Ini?" telah dibuang/dikoyakkan oleh alSisi kerana dianggap "menggugat keharmonian masyarakat", malah kerajaan alSisi mendenda dan menangkap sesiapa yang cuba menampal sticker ini.
Di Mesir ada 140,000 masjid. Seramai
40ribu orang para imam masjid dan ustaz-ustaz telah dipenjarakan akibat berdemonstrasi secara aman bantah penggulingan Dr Morsi di masjid masing2. Malah masjid2 ini diserang dan dimusnahkan alSisi. Ratusan masjid ditutup. Termasuk Masjid Qaid Ibrahim, iaitu masjid yang mempunyai jumlah para jemaah tarawih yang ke2 teramai di dunia selepas Masjidil Haram, ia turut diserang dan ditutup. Di Masjid Rabiah Adawiyah, selepas demonstrasi aman, mereka diserang tentera alSisi malah berpuluh-puluh mayat dibuang dengan bulldozer dan mayat dibakar agar ahli keluarga tidak dapat mengesannya.
Majid Fatah di Ramsis yang sangat lama dengan menara yg penuh bersejarah, turut diserang dan dimusnahkan dengan jet pejuang sehingga 100 orang mati dan 1000 ditangkap.
Apa perlunya masjid2 ini dimusnahkan? Ini buktinya alSisi menyerang Islam itu sendiri, bukannya IM semata2.

Bukti IM bukan gagal memerintah, tapi DIGAGALKAN:
Menteri Luar Israel mengeluarkan kenyataan "Kami sokong alSisi kerana kami takut IM akan bjaya". Soalan: Apakah kejayaan IM dalam 2 tahun memerintah? Pemerintahan Dr Morsi mengistiharkan 3 perkara:
1.makanan yg cukup utk rakyat
2.ubat yg cukup utk rakyat
3.senjata yg cukup.
Bila 3 perkara ini cukup maka mesir ada ketuanan dan tidak bergantung kpd negara luar. Sebelum ini hanya 25% gandum dan roti dihasilkan dalam negara, selebihnya diimport. Dalam pemerintahan singkat Dr Morsi bekalan gandum dan roti buatan dalam negara meningkat ke 68%. Dijangka Mesir boleh berdikari sepenuhnya dalam tempoh 2 tahun sahaja lagi. Ubat-ubatan alternatif buatan tempatan yang murah utk rakyat Mesir meningkat banyak. Dan kerajaan Dr Morsi berjaya cipta jet pejuang 100% ciptaan tempatan Mesir dalam masa yg singkat ini!!
Inilah kejayaan yang sangat ditakuti Israel. Semasa pemerintahan Dr Morsi, Israel pernah menyerang Gaza tetapi Morsi mengugut Israel agar segera henti serangi Gaza, jika tidak Mesir akan menghantar jutaan pemuda Mesir ke Gaza yang dahagakan syahid! Akibat ketakutan, akhirnya Israel hentikan serangan malah Amerika terpaksa campurtangan minta Mesir jadi orang tengah perdamaian Palestin-Israel. Tetapi lihatlah Gaza sekarang yang sedang dibantai Israel, alSisi hanya berdiam diri malah dengan bangganya Israel berkata serangan Gaza sekarang adalah kerjasama mereka dgn alSisi !
Konspirasi yahudi-kafir ini kerana mereka sangat takut Islam naik di Mesir kerana mengikut sejarah lepas-lepas, setiap kali pemerintahan islam naik di Mesir, seluruh pemerintahan Islam timur dan barat akan ikut naik dan akhirnya Baitulmaqdis-Palestin akan ditawan Islam semula..inilah ketakutan Israel.

Perkembangan Dr Morsi:
sihat tetapi masih dipenjara

Perkembangan menarik terkini:
Setiap hari semakin ramai rakyat yg menyokong Dr Morsi termasuk ramai ahli2 politik kanan alSisi yg dulunya anti IM tetapi sekarang mereka anti alSisi setelah melihat kekejaman alSisi.

Pesanan Sy. Amir Hossein:
"Sebarkan mesej ini kepada seramai umat Islam yg boleh. Derma. Berdoa. Selalu ikuti perkembangan saudara2 kamu di Mesir"

*Mesej ini disediakan oleh: Mohd Yazam Jaamat, 11 Julai 2014, Kuala Terengganu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.