Pages

Isnin, 20 Oktober 2014

Aku itu adalah HAYATULLAH@HIDUP.

Bagi saya makna Aku itu adalah HAYATULLAH@HIDUP - Omar Abdullah

Dia yang duduknya tersembunyi di dalam badan diri.... kedudukkanNya amat-amat tersembunyi.

Dia yang merupakan tajalli atau penyataan tuhan bagi menunjukan akan kewujudanNya.

Aku yang berada padamu (badan) merupakan tuan bagi badan. Tanpa Aku pasti badan akan mati dan tidak akan berfungsi lagi, seperti firman tuhan yang berbunyi….

KULLU NAPSIN ZAA IQOTUL MAUT
(setiap yang bernafas pasti akan mati)


Apabila masa telah sampai maka Aku dan badan pasti berpisah.

maka perpisahan inilah yang akan mendatangkan kemusnahan pada badan,hal ini telah pun ditetapkan oleh oleh tuhan robbul alamin.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.