Pages

Isnin, 20 Mac 2017

Janganlah kalian "terhijab" dengan guru dan perguruan

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيْمِ 💓

Duhai para Salik,

Janganlah kalian "terhijab" dengan guru dan perguruan. Kerana semuanya harus didasari dengan obsesi NUR MUHAMMAD yang tiada berbelah bagi.

Kelak, andai kalian sudah berada dalam titik musyahadah itu, pastikan "ada" bersama MUHAMMAD.

Jika benar "ada MUHAMMAD", pastikan kalian tidak terluput ingatan dalam mentakzimkan guru dan sanad perguruan, walaupun sesaat. 

Jika benar begitu, jangan lupa untuk kekal dalam "Rabitah NUR ALA NUR"; antara kalian dengan guru dan sanad, dan juga antara kalian dengan semua ahbab dan jemaah, bahkan kepada semua umat Nabi Muhammad SAW.

Jika benar begitu, maka teruskan gerak kerja dakwah "NUR ala NUR" ini, walau dalam apa bidang sekalipun. Tidak lagi terikat dengan sistem dan adat, tetapi mengikat dengan Cinta (pada Rasulullah SAW) dan Adab (pada Guru), sehingga benar-benar dianugerahkan JIWA FAQIR  (pada Allah SWT).

Semoga kalian dapat memegang tangan Nabi Muhammad SAW dan kucupan Baginda Nabi SAW menerpa di dahi kalian.

Kalau pada saat itu, diri ini tiada bersama-sama, mohon dibisikkan pada Baginda Nabi SAW untuk mencari ku. Mudah-mudahan diri ku terselamat dengan asbab barakah kalian jua, yang menyambung dengan syafaat Baginda SAW.

Fahamilah, perjalanan ini adalah untuk dianugerahkan. Bukan untuk kita mencapai apa-apa.

Tenanglah, dalam segala perkara. Samada putih atau hitam. Samada gelap atau cahaya.

Pastikan anak-anak kalian dididik untuk menjadi auliya Allah SWT. Tiada lain.

Diri kalian adalah obor yg menyinari jiwa rohani umat manusia, yang Muslim maupun selainnya.

Allah SWT berkati segala mujahadah yg kalian lakukan. Asalkan JUJUR kepada-Nya dan Solawat yg tidak kunjung putus; maka kalian pasti akan mendapatkan hasilnya.

Selalu ziarah maqam auliya, supaya dapat limpahan NUR daripada keberkatan yang ada pada mereka.

Jangan putus asa utk mencantas dahan iblis dalam  hati kalian iaitu "rasa mulia diri". Nescaya kalian pasti akan diselamatkan drpd sebarang kegelinciran dan tipu daya, samada yg nyata disedari atau yg tersembunyi tanpa disedari.

Jangan impikan utk dikenali. Melainkan Allah SWT yang menjadikan kalian tersohor. Bergerak dalam gerak Allah dan tadbirNya.

Ingatlah bahawa hidup kalian adalah tidak lain, melainkan hanya utk menyatakan WUJUD-NYA, TADBIR-NYA & MUTLAK PEMILIKAN-NYA terhadap segala-galanya.

Al-Fatihah.

Wallahu A'lam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.