Pages

Isnin, 31 Mac 2014

Pengakuan Syaitan Yang Terakhir


Syaithan adalah dalam pengakuannya selama di dunia kita masih hidup ialah diamengaku akan meninggalkan kita setelah kita berbuat dosa dan mengatakan aku berlepas diri dari kamu sesungguhnya aku takut kepada Allah. Sememangnya setan atau Syaitan itu amat aniaya meninggalkan manusia setelah ia berbuat dosa kerana tak perlu dihasut lagi.
                       Ingatlah wahai diri syaitan itu jika sekadar menghasut tidak mengapa namun yang paling menyesatkan dan paling ditakuti adalah bila ia menggunakan cara MENASIHAT.
* – ” Sesungguhnya tipuan terbesar syaitan itu terhadap manusia ialah AKU TIADA…..” Ana Ghoib 
Firman ALLAH Ta`ala:
وَقَالَ الشَّيْطَانُ لَمَّا قُضِيَ الأمْرُ إِنَّ اللَّهَ وَعَدَكُمْ وَعْدَ الْحَقِّ وَوَعَدْتُكُمْ فَأَخْلَفْتُكُمْ وَمَا كَانَ لِي عَلَيْكُمْ مِنْ سُلْطَانٍ إِلا أَنْ دَعَوْتُكُمْ فَاسْتَجَبْتُمْ لِي فَلا تَلُومُونِي وَلُومُوا أَنْفُسَكُمْ مَا أَنَا بِمُصْرِخِكُمْ وَمَا أَنْتُمْ بِمُصْرِخِيَّ إِنِّي كَفَرْتُ بِمَا أَشْرَكْتُمُونِي مِنْ قَبْلُ إِنَّ الظَّالِمِينَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ
Maksudnya:
“Dan berkatalah Syaitan tatkala perkara (hisab) telah diselesaikan:  “Sesungguhnya ALLAH telah menjanjikan kepadamu janji yang benar, dan aku pun telah menjanjikan kepadamu tetapi aku menyalahinya.  Sekali-kali tidak ada kekuasaan bagiku terhadapmu, melainkan (sekadar) aku menyeru kamu lalu kamu mematuhi seruanku, oleh sebab itu janganlah kamu mencerca aku, akan tetapi cercalah dirimu sendiri.  Aku sekali-kali tidak dapat menolongmu dan kamu pun sekali-kali tidak dapat menolongku. Sesungguhnya aku tidak membenarkan perbuatanmu mempersekutukan aku (dengan ALLAH) sejak dahulu”.  Sesungguhnya orang-orang yang zalim itu mendapat seksaan yang pedih.”

(Surah Ibrahim, 14:22)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.