Pages

Jumaat, 31 Januari 2014

JAUHI GOLONGAN YANG SALAH.


JAUHI GOLONGAN YANG SALAH.

Dewasa ini ada golongan yang nampak shaleh yang mengajak pada Ketaqwaan tetapi mereka justru MENGERJAKAN HAL-HAL YANG TERLARANG DALAM AL-QURAN. 

“Mereka itulah musuh yang sebenarnya, maka waspadalah terhadap mereka”. [Al-Munaafiquun 4].

Mereka dapatlah disebut sebagai golongan Munafik yang berpura-pura menunjukkan perilaku Keislaman, namun hatinya kufur serta JAUH DARI KETAQWAAN.

“Diantara Manusia ada yang mengatakan: "Kami ber-Iman kepada Allah dan Hari Kemudian, padahal mereka itu sesungguhnya bukan orang-orang yang ber-Iman". [Al-Baqarah 8].

Tampilan lahirnya bagaikan orang mukmin yang rajin ber-Ibadah dengan segala atribut Keimanan & Keislamannya, padahal mereka TIDAK MENGAMALKAN SEMUA PERKARA DALAM RUKUN IMAN.

“Bila mereka berjumpa dengan orang-orang yang ber-Iman, mereka mengatakan: "Kami telah ber-Iman". Dan bila mereka kembali kepada setan-setan mereka, mereka mengatakan: "Sesungguhnya kami sependirian dengan kamu, kami hanyalah berolok-olok". [Al-Baqarah 14].

Orang-orang seperti ini biasanya lalai akan segala Perintah-Nya dan kebanyakan TIDAK BER-IMAN PADA AL-QURAN. 

"Kecelakaan besarlah bagiku, sekiranya aku dulu tidak menjadikan si Fulan itu teman akrabku. Sesungguhnya dia telah menyesatkan aku dari Al-Quran, ketika Al-Quran itu telah datang kepadaku". [Al-Furqan 27-29].

“Ini adalah Ayat-Ayat Al-Quran. Dan Kitab yang diturunkan kepadamu dari Tuhanmu itu adalah benar, akan tetapi kebanyakan Manusia tidak ber-Iman kepadanya”. [Ar-Rad 1].

Mereka itu semua pastilah kelak akan termasuk sebagai GOLONGAN ORANG-ORANG YANG MERUGI.

“Sesungguhnya orang-orang Munafik itu ditempatkan pada tingkatan yang paling bawah dari Neraka”. [An-Nisaa 145].

Oleh sebab itu sebelum terpengaruh mereka dan demi keselamatan diri kita, segeralah MENJAUH DARI GOLONGAN ORANG-ORANG YANG SALAH.

"Orang-orang Munafik adalah orang-orang yang Allah mengetahui yang didalam hati mereka. Karena itu berpalinglah kamu dari mereka". [An-Nisaa 63].

"Pertemanan ibarat sebuah Magnet ; Kita yang terbawa mereka, atau Mereka yang terbawa kita". [BRH-2010].

Semoga kita semua senantiasa berada dalam lindungan-Nya serta dapat dijauhkan dari golongan orang-orang yang salah. Aamiin Yaa Rabbal'alaamiin. [BRH].

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.