Pages

Ahad, 15 Mei 2016

FARDHU HAJI

FARDHU HAJI.

Rukun haji melalui Ilmullah yang ghaib dan nyata

1. Adapun maksudnya pakaian ikhram 2 helai kain yang tidak berjahit ialah sehelai kain ertinya kulit wanita dan sehelai lagi kulit lelaki.  Kulit inilah pakaian ikhram yang sebenarnya dan ikhram ini bila lelaki dan wanita didalam keadaan asalnya.

2. Berada di padang Arafah ialah ketika ini semuanya adalah sama taraf iaitu diri dalam keadaan asal tanpa seurat benang dan berkasih-kasihan antara satu sama lain...

3.  Melakukan tawaf 7 kali mengelilingi ka'abah, adalah mencari-cari pintu berahi agar diri zahir dapat menemui rahsia dirinya.

4.  Bila sudah bertemu "Rahsia" dirinya maka diri zahir akan menyatu kembali kepada haqnya. Dan bermulalah SAI berlari-lari anak dari bukit Marwah ( faraj ), kebukit Shafaa (buah dada wanita) berulang alik sebanyak 7 kali untuk memberi air yang suci didalam Bukit Marwah yang memerlukannya untuk mengeluarkan Zuriat.

5. Ketika inilah datangnya Zat memberi rasa lazatnya orang-orang yang khusyuk dan tawadzuk sehingga memancar percikan zat membasahi Bukit Marwah dan bagaimana rasa lazatnya semasa air terpancar begitulah rasanya diri manusia bila ZAT itu meliputi diri

6.  Menggunting rambut kepala ertinya Syiar Allah.

Teruskan melaksanakan perintah Allah didalam firmanNya

73.Surah Al-Muzzammil (Verse 8 )
وَاذْكُرِ اسْمَ رَبِّكَ وَتَبَتَّلْ إِلَيْهِ تَبْتِيلًا

Dan sebutlah akan nama Tuhanmu, serta tumpukanlah kepadaNya dengan sebulat-bulat tumpuan.

Sehinggalah bercerai nyawa dari badan iaitu mati - kiamat kepada badan diri sendiri.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.