Pages

Selasa, 3 Jun 2014

Yang Ujud Hanya Allah, Allah tetap bersalahan dengan segala yang baharu

Adnan Dahalan PERSOALAN YANG DITIMBULKAN

Yg ujud hanya Dia . mana ada lg Laisa .. tdk ada lg yg Ujud utk bersalah-salahan atau berlawanan dgn Dia .. Wajibal Ujud itu Nyata nya itu lah Dia ....siapa Aku mana Aku?

CUBA MEMBERI PENJELASAN
Yang Ujud Hanya Allah, Allah tetap bersalahan dengan segala yang baharu (ALLAH BERSIFAT ADA YANG BAHARU BERSIFAT DENGAN SIFAT TIADA - BERSALAHAN ALLAH BAGI SEGALA YANG BAHARU TIDAK PERNAH BERUBAH DARI SEMASA IA BERSENDIRIAN, PADA MASA SEKARANG DAN LAGI PADA MASA AKAN DATANG)..

Jika kita berpegang semasa ia bersendirian ia tidak bersalahan dengan segala yang baharu maka menunjukkan pegangan kita Allah itu berubah-ubah..
Allah itu sediakala dan kekal adanya tidak pernah mengalami perubahan..
Wajibal Ujud membawa makna hanya Allah sahaja yang bersifat dengan sifat ujud iaitu ada..

JADI UNTUK KEMBALI BERTUHAN DAN BERTAUHID KEPADA ALLAH ADAKAN PENGAKUAN YANG ALLAH ITU ADALAH ALLAH..

JANGANLAH MENGAKU YANG SIFAT KETUHANAN ALLAH ITU ADALAH SIFAT SELAIN DARI SIFAT ALLAH

CONTOH KITA MERASAKAN ADA DIRI KITA SENDIRI, INI MENUNJUKKAN KITA SEDANG MENYEKUTUKAN SIFAT ADA ALLAH DENGAN SIFAT ADA DIRI KITA SENDIRI...

JADI SEMASA KITA MERASAKAN ADA DIRI KITA SENDIRI (DIDALAM ILMU PENGETAHUAN KITA, KITA TAHU BAHAWA HANYA ALLAH SAHAJA YANG BERSIFAT ADA)

PERSOALANNYA BAGAIMANAKAH CARANYA KITA NAK MENGADAKAN PENGAKUAN YANG ADA DIRI KITA YANG SEDANG DIRASAKAN ITU ADALAH SEBENARNYA SIFAT ADA ALLAH?

YANG SELAMA INI TELAH DISEKUTUKAN SEBAGAI SIFAT ADA DIRI KITA SENDIRI....???????

JANGAN KITA KATA SAHAJA ALLAH ITU BERSIFAT DENGAN SIFAT ADA, SELAIN DARI ALLAH BERSIFAT DENGAN SIFAT TIADA TETAPI DIDALAM MASA YANG SAMA KITA SEDANG MERASAKAN KITA YANG BERSIFAT ADA DAN TIDAKPUN MERASAKAN ADA ALLAH

KITA KATA ALLAH ADA TAPI KITA RASA ALLAH TIADA..

KITA KATA DIRI KITA BERSIFAT DENGAN SIFAT TIADA TETAPI KITA SEDANG MERASA DIRI KITA ADA)..

Pengetahuan kita dengan apa yang sedang kita sedanh rasa tidak bersamaan...

UNTUK MENYELESAIKAN MASAALAH INI ALLAH TELAH BERFIRMAN
17.Surah Al-'Isrā' (Verse 41)

وَلَقَدْ صَرَّفْنَا فِي هَٰذَا الْقُرْآنِ لِيَذَّكَّرُوا وَمَا يَزِيدُهُمْ إِلَّا نُفُورًا


Dan sesungguhnya Kami telah menerangkan jalan-jalan menetapkan iktiqad dan tauhid dengan berbagai cara di dalam Al-Quran ini supaya mereka beringat (memahami dan mematuhi kebenaran); dalam pada itu, penerangan yang berbagai cara itu tidak menjadikan mereka melainkan bertambah liar.

BAGAIMANAKAH JALAN DAN CARA YANG KITA PERLU JALANI SENDIRI SEHINGGA KITA TIDAK LAGI MERASAKAN ADA DIRI SENDIRI KERANA SEDANG MERASAKAN ADA ALLAH???????

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.